Nokia’s Broadband Zero-campagne richt zich op duurzaamheid, inclusiviteit

Nokia zet zich in voor een initiatief dat het Broadband Zero noemt, met als doel zoveel mogelijk mensen met elkaar in contact te brengen met een minimale impact op het milieu.

Sandy Motley, president van vaste netwerken bij Nokia, vertelde Fierce dat de Broadband Zero-campagne van het bedrijf gebaseerd is op vier belangrijke pijlers: zero left behind, zero limits, zero touch en zero waste.

Ze legde uit dat de eerste pijler gericht is op het toepassen van glasvezel- en vaste draadloze toegang (FWA)-technologieën om elk huis en gebouw zo snel mogelijk te verbinden. Hoewel glasvezel de voorkeur heeft als langetermijnoplossing, merkte ze op dat het “tijd kost” om te implementeren, terwijl FWA “een redelijk snelle oplossing” is. Als een operator “een draadloos netwerk heeft, kunnen ze heel snel een vaste draadloze toegangs-CPE krijgen voor sommige van hun klanten, die ze zelf kunnen installeren en binnen enkele minuten, een uur nadat ze het product hebben gekocht, kunnen ze een goede, sterke breedbandverbinding.”

De tweede en derde pijler – nullimieten en nulaanraking – maken gebruik van netwerkmogelijkheden. Concreet zei Motley dat de eerste bedoeld is om operators in staat te stellen nieuwe technologieën en innovaties voor hun klanten te introduceren, terwijl de laatste bedoeld is om serviceproviders te helpen bij de overgang naar volledig geautomatiseerde en geoptimaliseerde netwerken.

Stefaan Vanhastel, CTO voor vaste netwerken bij Nokia, legde uit dat de realisatie van het zero-touch-doel netwerken zou kunnen helpen sneller uit te rollen door de tijd die nodig is in het veld om nieuwe apparatuur te configureren, te verminderen. Het kan ook de uitvaltijd van het netwerk met maar liefst 30% verminderen met hulpprogramma’s voor voorspellend onderhoud.

Hij voegde toe dat de laatste pijler, nul afval, omvat “dingen die we kunnen doen, onafhankelijk van operators die groen worden en het net die groen worden… de verpakking, het optimaliseren van het ontwerp van onze producten om minder stroom te verbruiken, het ontwerpen van onze producten op een zodanige manier dat we minder afval en dat ze gemakkelijk kunnen worden gerecycled.”

De wandeling lopen

Nokia rustig geïntroduceerd het Broadband Zero-concept in maart, maar de leverancier is nu bezig om producten achter zijn propositie te plaatsen.

Zo kondigde het dinsdag een nieuwe FWA-innovatie het zei dat het kan helpen om indoor-installaties van 5G mmWave-technologie mogelijk te maken, en deze set zal in de tweede helft van 2022 worden vertaald in een daadwerkelijk aanbod. Het volgde vandaag op met de launch van een nieuwe applicatiecontaineroplossing waarmee operators firmware-updates kunnen omzeilen en direct nieuwe applicaties van derden kunnen implementeren op breedbandapparaten.

VERWANT: Nokia plaagt indoor mmWave-technologie om FWA te stimuleren

John Kendall, hoofdanalist bij Omdia, legde het belang van dit laatste uit in een verklaring. “Terwijl deze nieuwe services voorheen vooraf op de breedbandgateway moesten worden geïnstalleerd, stellen containers serviceproviders in staat om hun klanten gemakkelijk en snel nieuwe mogelijkheden te bieden, wat nieuwe potentiële inkomstenstromen oplevert”, zei hij.

Nokia zei dat zijn applicatiecontainers in eerste instantie beschikbaar zullen zijn op geselecteerde glasvezel-, FWA- en Wi-Fi-gateways, waaronder de WiFi Beacon 6, FastMile 5G Gateway 3.2 en Optical Network Termination XS-2426G-B-apparaten. Ontwikkelaarspartners, waaronder F-Secure, Broadpeak, Cognitive Systems, Gamebench, Domos, Ookla en NTOP, zullen een reeks toepassingen aanbieden die cyberbeveiliging, videostreaming, gaming en prestatiebewaking omvatten.

Het inktte ook een overeenkomst deze week met Orange om het gebruik van opgeknapte netwerkapparatuur te vergroten. Hun overeenkomst heeft in eerste instantie betrekking op radioapparatuur, hoewel het paar van plan is hun samenwerking op middellange en lange termijn uit te breiden met “andere netwerkapparatuur”.

Motley en Vanhastel zeiden dat de verkoper achter de schermen aanvullende actie heeft ondernomen, bijvoorbeeld door de verpakking te veranderen om 100% gerecycled papier en karton te gebruiken. Nokia ontwerpt ook producten met energie-efficiëntie en hergebruik in het achterhoofd, zeiden ze.

Dergelijke stappen “verhogen eigenlijk de kosten voor ons. De biologische verpakkingen zijn niet goedkoper dan de schuimverpakkingen die we vroeger gebruikten”, merkt Vanhastel op. “Dus dit is geen cynisch spel om een ​​groen label te plakken op iets dat we al doen.”

Motley voegde eraan toe dat het nu op zoek is naar extra manieren om het initiatief uit te breiden. “We verwachten echt dat dit een vlucht zal nemen, dat het zal groeien. We ontwikkelen er nieuwe aspecten van”, zegt ze. “Er zijn veel andere gebieden waar we naar kunnen kijken.”

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

Leave a reply

Ithassle
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart